Benčmarking radionica - APOTEKA POŽAREVAC |
KVALITETNE FARMACEUTSKE I ZDRAVSTVENE USLUGEPoslovni svet čitave Srbije iz oblasti farmacije, okupio se 18. maja 2010. godine u hotelu Dunav u Požarevcu, na benčmarkig radionici čiji je domaćin bila Apoteka Požarevac. Ova ustanova je dobitnik Nacionalne nagrade za poslovnu izvrsnost – Oskar kvaliteta 2009. u kategoriji malih i srednjih organizacija, za čak tri oblasti: Liderstvo, Resursi i Poslovni rezultati, što su bile i teme benčmarking radionice čije su primere dobre prakse predstavili: mr ph. spec. Nebojša Jorgovanović – direktor Apoteke Požarevac i mr ph. spec. Stevan Šukljević – pomoćnik direktora. Uvodničar u teme je bila dr Olga Cvetanović – član Stručnog saveta FQCE. Učesnike skupa su pozdravili: ispred domaćina, mr ph. spec. Nebojša Jorgovanović – direktor Apoteke Požarevac, a ispred organizatora benčmarking radionice Vladimir Trajković – predsednik Fonda za kulturu kvaliteta i izvrsnost. Radionici je prisustvovala i gospođa Milica Mitković – predsednik Regionalne privredne komore Požarevac, koja svesrdno podržava aktivnosti na planu kvaliteta. Obraćajući se prisutnima, Vladimir Trajković je sa zadovoljstvom naglasio da su benčmarking radionice - koje se organizuju već šestu godinu, jedan od programa primene našeg modela izvrsnosti kroz praksu uspešnih organizacija – učesnika na konkursu i osvajača nagrada. U svom uvodnom izlaganju, dr Olga Cvetanović je predstavila revidirane kriterijume po kojima će se sprovoditi konkurs za «Oskar kvaliteta» 2010. godine. Ona je, pored poslovnih rezultata, posebno istakla značaj ljudskih resursa i veoma važnu ulogu liderske pozicije u kriterijumima Nacionalne nagrade za poslovnu izvrsnost. POSVEĆENOST KVALITETU I PARTNERSKIM ODNOSIMAIzazov je biti lider, ali ako imate ovakvu ustanovu, onda ništa nije teško – rekao je na početku svog izlaganja gospodin Jorgovanović. To je ustanova koja izuzetno vodi računa o zadovoljenju potreba i stanovništva i zaposlenih, što se ogleda u stvaranju što boljeg ambijenta za pružanje kvalitetne farmaceutske i zdravstvene usluge. O tome svedoče značajna infrastrukturna ulaganja u 32 renovirana, atraktivna i moderna objekta Apoteke Požarevac i izuzetna posvećenost kvalitetu. Tako je sertifikat za sistem menadžmenta kvalitetom po međunarodnom standardu ISO 9001 dobijen 2006. godine, a za sigurnost informacija - ISO 27001:2005, dve godine kasnije. Danas se u Apoteci informacije koriste kao strateška sirovina, naglasio je gospodin Šukljević, u svom izlaganju o resursima. Partnerski odnosi sa dobavljačima kod novih poslova i otvaranja novih apoteka su veoma korektni. Gospodin Jorgovanović posebno ističe opredeljenje za vezivanje sa poslovnim partnerima – ulagačima kao što je Velefarm, koji je donirao celokupnu finansijsku investiciju Apoteci Požarevac. NA PRVOM MESTU – ODNOS PREMA KORISNICIMA U Apoteci Požarevac posebno su ponosni na postignute poslovne rezultate i poslovnu izvrsnost po kriterijumima Nagrade za ovu oblast. Komercijalni promet je u odnosu na državni (izdavanje recepata), prema nekom podacima 50:50 %, što je izuzetno za ovu vrstu delatnosti. U ukupnom prometu, godišnje se beleži rast od 10 %, zahvaljujući pre svega edukovanim kadrovima, čijim se specijalizacijama posvećuje posebna pažnja. Pre početka benčmarking radionice prikazan je film o 150 godina apotekarstva u Požarevcu, a po završetku radionice, učesnici skupa su obišli dve apoteke u gradu, atraktivne i moderno opremljene, sa ljubaznim osobljem i prijatnom atmosferom.
|