FQCE Benčmarking radionica TRANSPORTŠPED, Beograd |
ŠPEDITERSKE USLUGE PO SVETSKIM STANDADIMALiderstvo, Partnerstvo i Zadovoljstvo zaposlenih, bile su – 28. maja 2010. godine, teme benčmarking radionice čiji je domaćin bio TRANSPORTŠPED Beograd - dobitnik Nacionalne nagrade za poslovnu izvrsnost – «Oskar kvaliteta» 2009. za oblasti Liderstvo i Zadovoljstvo zaposlenih. Liderstvo je bila tema Branislava Baćovića – generalnog direktora kompanije, Partnerstvo je predstavio Zoran Vulović – šef Sektora logistike, o Zadovoljstvu zaposlenih govorila Branka Dejanović – predstavnik rukovodstva za kvalitet, a uvodna izlaganja je imao dr Miloš Jelić – predsednik Stručnog saveta FQCE i zamenik generalnog direktora Instituta «Kirilo Savić». Podsećajući prisutne da Fond za kulturu kvaliteta i izvrsnost upravlja Nacionalnom nagradom za poslovnu izvrsnost – «Oskar kvaliteta», koja se dodeljuje na Svetski dan kvaliteta (drugi četvrtak novembra meseca) i na konkurs koji je za 2010. godinu u toku, Vladimir Trajković – predsednik FQCE se osvrnuo na značaj organizovanja benčmarking radionica. AUTENTIČNI LIDER I ZA ZAPOSLENE I ZA DRUŠTVONezadovoljan statusom koji špediteri imaju u Srbiji, Branislav Baćović (autentični lider – kako ga je nazvao dr Jelić), je najpre govorio o špediciji kao organizovanom prevozu u svim vidovima transporta: brodom, avionom, drumom, rekom, železnicom...Špediterska preduzeća moraju da poseduju skup određenh znanja. Špediter mora da poznaje pravne propise - kako u zemlji tako i u tranziciji, saobraćajne propise, carinske, spoljno-trgovinske, devizne. TRANSPORTŠPED ispunjava sve navedene zahteve, pa najveće poslove dobija od ino partnera, tako da prevoz robe vrši do Kine, Afrike, Malezije, a ne samo po Srbiji u kojoj se poslovna mreža razvijala u skladu sa razvojem tržišta (Kruševac, Leskovac, Vranje, Čačak, Požarevac, ...). Ostarenje visokog nivo kvaliteta u pružanju usluga je misija TRANSPORTŠPEDA, a vizija: Održavanje liderske pozicije među špediterskim preduzećima u Srbiji i jedna od vodećih špediterskih kuća u regionu. Ambicija zaposlenih u kompaniji je u skladu sa vizijom i misijom, dakle, da ostanu lideri po kvalitetu pružanja usluga, sa ciljem da se približe visokom nivou po obimu tržišta. Za realizaciju tog cilja, gospodin Baćović kaže da su najveći kapital kadrovi, koji su spremni da i dalje uče i rade, obnavljaju i inoviraju svoja znanja. Koliko gospodin Baćović posvećuje pažnje zaposlenima, najbolje govore svakodnevni sastanci – otvorena vrata za sve radnike u svakom trenutku, gde se razgovara o problemima i rešenjima za njihovo otklanjanje. Branislav Baćović nije autentičan lider samo u svom preduzeću. Njega znaju i prepoznaju i u širim društvenim krugovima: književnim, novinarskim, sportskim, neimarskim - TRANSPORTŠPED je dobitnik «Zlatnog beočuga», donator Avaskog tornja... Baćović je veoma prisutan u ekonomskim i društvenim dešavanjima. PARTNERSKI ODNOSI SA GLOBALNIM SVETOMGovoreći o partnerstvu, gospodin Zoran Vulović je naglasio da je TRANSPORTŠPED prepoznatljiva firma na svim destinacijama, da gradi partnerske odnose sa globalnim svetom počevši od Kine do Indonezije, Japana, Rusije, Afrike – kao jednom od najperspektivnijih tržišta. Partnerski odnosi, koji su izgrađeni na poverenju i na inovacijama i kreativnim realizacijama poslova, održavaju se sa: kupcima, dobavljačima, privrednim komorama Srbije i Beograda, Upravom carine, inspekcijskim službama, školama i fakultetima, medijskim kućama, kulturnim institucijama. LJUDSKI RESURSI KAO KONKURENTSKA PREDNOSTLjudski resursi su jedan od temelja uspešne poslovne politike TRANSPORTŠPEDA i jedan od strateških ciljeva, koji se odnose na obezbeđenje radnih i socijalnih uslova u preduzeću, uključenje zaposlenih u sve procese poslovanja, omogućavanje stručnog osposobljavanja i edukacije, razvoj karijere, motivaciju. Od samog početka rada kompanija je zauzela stav da u zaposlene treba ulagati, da ih treba uvažavati i motivisati. Smatramo da nam je takav stav prema zaposlenima doneo konkurentsku prednost u odnosu na druga preduzeća i obezbedio zadovoljstvo zaposlenih – rekla je u svom uvodnom izlaganju gospođa Branka Dejanović. Kvalifikacionu strukturu kompanije čini 45% zaposlenih sa visokom i višom stručnom spremom, što je s obzirom na prirodu i složenost posla zadovoljavajuće, i predstavlja konkurentsku prednost u odnosu na preduzeća iz iste branše. Gospođa Dejanović je naglasila veliku podršku kvalitetu od strane generalnog direktora. - Motivacija je u direktoj vezi sa liderstvom, a mi imamo lidera koji je autoritet, koga sledimo i on je uzor kako treba da radimo. On je inicijator poboljšanja, kreator organizacione kulture čiji je cilj osećaj pripadnosti organizaciji. Mehanizam koji značajno smanjuje konflikte je direktna komunikacija – otvorena vrata direktora za sve zaposlene. Podršku nadahnutom izlaganju predstavnika rukovodstva za kvalitet, dali su novozaposeni mladi kadrovi, a suština je u jednoj od izjava: Radim posao koji volim, u lepoj atmosferi. Što se tiče diskusije, najveće interesovanje je izazvalo pitanje u vezi otvorenih vrata direktora, zatim – sprovedene ankete, koju je prikazala gospođa Dejanović, o zadovoljstvu zaposlenih platom, motivaciji... Među motivacione faktore za zaposlene spada i redovno organizovanje zajedničkih putovanja po znamenitim mestima Srbije, a sa jednog takvog druženja, prikazan je video zapis učesnicima benčmarking radionice, koji su zatim obišli skladišta TRANSPORTŠPEDA.
|