
OPLENAČKO VINOGORJE – SRPSKA TOSKANA Podrum vina «Aleksandrović» - dobitnik Nacionalne nagrade za poslovnu izvrsnost «Oskar kvaliteta» 2009. za oblasi: Liderstvo, Zadovoljstvo kupca/korisnika i Poslovni rezultati, bio je domaćin ovogodišnje čak pete po redu benčmarking radionice u organizaciji Fonda za kulturu kvaliteta i izvrsnost – FQCE, održane 18. juna 2010. godine u ovoj vinariji u selu Vinča – Topola. Goste je u ime domaćina pozdravio vlasnik Podruma - Božidar Aleksandrović, u ime FQCE – Vladimir Trajković, predsednik Fonda, a uvodničar u teme je bio dr Miloš Jelić – zamenik generalnog direktora Instituta «Kirilo Savić» i predsednik Stručnog saveta FQCE. Teme za primere dobre prakse vinarije «Aleksandrović» bile su: Zadovoljstvo kupca/korisnika i Poslovni rezultati. O zadovoljstvu kupca/korisnika govorila Julijana Milivojević – predstavnik rukovodstva za kvalitet, dok je Poslovne rezultate predstavila Gorica Tanasijević – direktor, sa saradnikom Đorđem Milivojevićem.
Želeći dobrodošlicu prisutnima u selo Vinča – selo voća, vinove loze i vina, gospodin Aleksandrović je rekao da nije ni malo slučajno da je ova vinarija nastala na ovom mestu kome su ime dali stari Rimljani, kao direktnu asocijaciju na bavljenje ovdašnjeg stanovništva u prošlosti. Renesansu razvoja vinogradarstva čitavog ovog kraja doneo je Kralj Aleksandar i Kralj Petar Karađorđević, kada su zasadili 50-60 hektara vinograda sa visokokvalitetnim sortama grožđa uvezenim iz Francuske. Ovi zasadi su se raširili po čitavom kraju, pa tako i na posedu porodice Aleksandrović, gde su kalemljeni na divlju lozu čime su poboljšane dotadašnje autohtone sorte grožđa. Vino iz Kraljevih podruma od visokokvalitetnih sorti grožđa, pilo se na nekoliko evropskih dvorova, i oplenački kraj je doživeo vinogradarsku i vinarsku renesansu neposredno pred drugi svetski rat (od 1931. do 1940. godine).  Božidar Aleksandrović, dokazani lider vinarstva
 Julijana Milivojević, Đorđe Milivojević, Gorica Tanasijević, Božidar Aleksandrović, dr Miloš Jelić i Vladimir Trajković pred početak benčmarking radionice u Podrumu vina «Aleksandrović»
Posle rata, Srbija je nestala sa vinogradarske mape Evrope, tako da od 55 hiljada hektara pod vinovom lozom nekada, sada ima jedva osam do devet hiljada – tri puta manje od Švajcarske, zemlje satova i «milka» čokolade.  Učesnici Radionice, za vreme prezentacije dobre prakse vinarije «Aleksandrović»
VINA KAO AUTORSKA DELA Što se tiče novije istorije vinogradarstva, gospodin Aleksandrović kaže da ona počinje iz malih porodičnih podruma koji nastaju devedesetih godina, kada je Zakon dozvolio da u Srbiji privatnik može da ima svoje vino, sa svojom etiketom. Podrum vina «Aleksandrović» proizvodi vino sa svojom etiketom od 1991. godine, u količini od 7-8 hiljada boca i prodajom u 6-7 restorana u Srbiji. Profesionalnije se u posao ulazi 2000. godine kada je profunkcionisao bankarski sistem, pa je moglo da se investira u opremu i vinograde. Tako se u 2002. dolazi do proizvodnje od 10 do 15 hiljada litara, 2003. godine – 20 do 25 hiljada, da bi se došlo do današnjeg kapaciteta ove vinarije od 300 hiljada litara, odnosno 400 hiljada boca vina. Danas vinarija «Aleksandrović» ima pedesetak svojih vinograda, što u rodu što u fazi uvođenja u rod, a osim na tržište Srbije i zemalja regiona (Slovenija, Hrvatska, Republika Srpska, Federacija BiH, Crna Gora), izvozi se u London, Čikago, Austriju... Po mišljenju gospodina Aleksandrovića, ova vina polako postaju ambasadori naše zemlje, ona daju novu dimenziiju Srbije.
Nova generacija srbijanskih vinara, koja se pojavila pre desetak godina, napravila je odlučujući obrt u doživljaju vinarstva i vinogradarstva u Srbiji. Vratila je proizvodnju vina u tradicionalno izvorno okruženje, u okvire familijarne proizvodnje, i što je još važnije u sam vinograd. Da bi dalo najbolje od sebe, grožđe mora biti bržljivo negovano i strogo kontrolisano prinosom. Kvantitet u vinarstvu ne znači i kvalitet. Naš cilj je da održimo kontinuitet kvaliteta naših vina i kupcima ponudimo najviši kvalitet. Kod proizvodnje vina u ovoj vinariji na prvom mestu se ističe kvalitete i njegovo kontinuirano održavanje, o čemu svedoči činjenica da za vreme loših godina (grad, kiša...), proizvodnja nije radila. Želja ovog proizvođača visokokvalitetnih vina koja predstavljaju autorska dela, nije se svela na zaradu, već da «ugradimo tradiciju i istoriju ovog parčeta neba i zemlje na kome nastaju vina, naše pretke, naše vinograde, naše znanje, naše ljude koji ovde rade» (Božidar Aleksandrović). TRIJUMF NOVE VIZIJE VINARSTVA O viziji vinarstva, ne samo za vinariju «Aleksandrović», već za čitav ovaj kraj, za čitavu zemlju, govori Božidar Aleksandrović. 

 Svako vino ima svoj vek – od bureta, do ekskluzivnog pakovanja za prodaju
- Mi želimo da budemo pokretači jednog novog talasa koji će da prikaže Srbiju preko vina u onom svetlu koje je nepoznato za Evropu. Upravo Podrum «Aleksandrović» doo predstavljla predvodnika nove vizije vinarstva, nečega što se razlikovalo od onoga na šta se naviklo decenijama. Tržištu smo ponudili vina koja su zahtevala drugačiju pažnju. To su vina koja su tražila kupce, ljubitelje vina koje će interesovati geografsko poreklo, nekoga ko je spreman da sluša priču o nastanku vina, o proizvođaču ali i da se zaputi do vinograda i podruma, da oseti tajnu tamo gde ona nastaje, u vinariji. Pre svega, ponudili smo kvalitet. I to kvalitet vina koji je iz godine u godinu veći i veći, što dokazuju medalje na prestižnim međunarodnim takmičenjima. Negujemo kvalitet u svim segmentima poslovanja, jer to je jedini način da održimo lidersku poziciju. Jedinstvenost podneblja je ono što formira cenu vinu, regiona pa i čitave zemlje. To je ono što može svrstati jednu zemlju među „zemlje vina“. Čvrstog smo stava da je upravo Srbija ozbiljan kandidat da bude članica ove grupe zemalja. Ponudićemo nove i interesantne mirise i ukuse koji dolaze iz Srbije. Zašto da Srbija ne bude prepoznatljiva upravo po kvalitetnim vinaima. Gospodin Aleksandrović je naglasio da se razvija jedna nova dimenzija, da se ponovo sade vinogradi oko Topole (ove godine je zasađeno 70-80 hektara), ponovo je počeo da proizvodi vino Kraljev podrum, nastaju vinarije po oklonim selima, razvija se vinski turizam. Ovu vinariju godišnje poseti petnaestak hiljada turista – ljubitelja vina, a to podstiče otvaranje hotela, restorana... Dalje se teško može bez podrške države, a gospodin Aleksandrović kaže da je ta podrška, za projekat: Oplenačko vinogorje – srpska Toskana, dobijena od ministarstava: ekonomije i regionalnog razvoja, turizma, poljoprivrede, trgovine. On naglašava da – ako se ova priča bude pravilno vodila od strane države, poslom kojim može da se spoji: vinogradarsko-vinarski i vinski turizam, hotelijerstvo, gastronomija, mogu značajno da se pokrenu resursi opština Velika Plana, Rača, Topola, Mladenovac, Aranđelovac, i da od tog posala živi stotinak hiljada ljudi. UČENJE NA PRIMERIMA NAJBOLJIH U KLASI
Veliko zadovoljstvo što ima priliku da bude u srcu Šumadije u Podrumu vina «Aleksandrović», iskazao je gospodin Vladimir Trajković – predsednik FQCE. Pozdravljajući prisutne, on je i ovom prilikom naglasio značaj organizovanja benčmarking radionica, na kojima se uči na primerima najboljih u klasi i ukazuje na puteve i načine kojima se dolazi do najboljih rezultata, naglašavajući da je ova kompanija osvojila Nacionalnu nagradu za poslovnu izvrsnost čak u tri oblasti. Dr Miloš Jelić je u svojim uvodnim izlaganjima na teme radionice, predstavio kriterijume Nagrade po poslednjoj reviziji (iz februara meseca 2010. godine), po kojima se sprovodi i ovogodišnji konkurs za «Oskar kvaliteta».
Nakon izloženih primera dobre prakse, usledila je diskusija, a učesnici radionice su se najviše interesovali za odnose sa kupcima: na koji način se informišu, kako se ispituje tržište, kako se dolazi do potencijale ciljne grupe za skupa vina, kako prodati vino u drugim državama, da li se vrši edukacija korisnika, kako se regulišu zalihe; zatim - kako se sprovode korektivne mere, kako se štiti rod od bolesti... ZADOVOLJSTVO KUPCA – POTVRDA KVALITETA Zadovoljstvo kupca/korisnika, predstavila je Julijana Milivojević. Julijana Milivojević: stalni kontakti s kupcima, za korak ispred konkurencije
Osnovni moto Podruma «Aleksandrović» je da mora da bude korak ispred konkurencije.Definisano je praćenje i analiza tržišta. Kroz stalni kontak sa kupcima, obilaskom terena, posete sajmovim vina nadstojimo da sagledamo potrebe i zahteve kupaca i ostvarimo prisniji odnos, upoznamo svoje kupce i povećamo lojalnost. Vino visokog kvaliteta je sprecifičan proizvod, može se reći i luksuzan, zato je potrebno je edukovati kupce i upoznati ih kako sa kvalitetom tako i sa samim proizvodom ali i sa našom vinarijom. Naši kupci su vrlo često gosti u vinariji. Jednostavno, tajnu treba osetiti tamo gde ona nastaje. Evidentan je skok u zadovoljenju kupaca-korisnika, stalno se stiču novi kupci i pojačava prodajna i post-prodajna podrška. Vinarija Aleksandrović iz Vinče podno Oplenca dokazala je da je u utakmici koju vodi na tržištu vinarastva u Srbiji a i šire, postigla ogroman uspeh. U proteklim godinama učestvovala je na svim glavnim svetskim ocenjivanjima vina, stajući rame uz rame sa svim najpoznatijim robnim markama Evrope a i sveta. Možemo reći da je na takmičenjima, koja se održavaju u Engleskoj, u zemlji koja već vekovima važi ne samo za najuticajnije svetsko tržište, već i za tržište koja otkriva nove regione, proizvođače, i pokreće nove pravce i trendove u svetskom vinarstvu, postigla izvanredan uspeh i svakako predstavlja potvrdu korisnika za kvalitet. Imajući u vidu ogroman značaj ovih takmičenja, na kojima vina ocenjuju najeminentniji svetski ocenjivači, kao i broj osvojenih medalja, s punim pravom se može reći da je ovo ne samo istorijski uspeh Vinarije Aleksandrović, već istorijski uspeh za srpsko vino uopšte. Ovim priznanjima Podrum vina Aleksandrović je još jednom potvrdio da predstavlja avangardu srpskog vinarstva, koje, očigledno, može da se upusti u trku i sa najznačajnjim vinskim regionima u svetu. ZAVIDNI POSLOVNI REZULTATI O poslovnim rezultatima vinarije «Aleksandrović», govorili su Gorica Tanasijević i Đorđe Milivojević.  Gorica Tanasijević i Đorđe Milivojević: finansiranje u najsavremeniju opremu, sirovine, kadrove...
Poslovni rezultati se svakako vide u rastu ukupnog prihoda ali ono što je svakako poslovni rezultat jeste obnavljanje i sadnja novih vinograda ( 5o hektara vinograda), izgradnja poslovne zgrade opremljene najsavremenijom tehnikom i tehnologijom na površini od 2000m2. Naša čast i obveza i nadalje biće da očuvamo i vina naših predaka, tako što ćemo da proizvodimo “VINA ZA SVA VREMENA” Možemo sa zadovoljstvom istaći da je švajcarski časopis VINUM “Podrum vina Aleksandrovic” označio kao predvodnika novog talasa vina iz Istočne Evrope. Naša vina su postala sinonim za vina vrhunskog kvalteta, poznati i omiljeni domaći brendovi.
VINO JE SVET ZA SEBE U diskusiji, u kojoj su učestvovali svi izlagači, najveći boj odgovora je dao vlasnik vinarije – Božidar Aleksandrović. Po njegovom mišljenju korisnika teba, pre svega, naučiti šta je vino – da vino nije alkohol već svet za sebe, i da se pije radi sebe. Pošto se utvrde stilovi vina, ona se u Podrumu proizvode i kreiraju za ukuse i mirise potošača koji su u trendu, a danas je trend voćnih vina gde dolaze do izražaja voćne note koje sorta grožđa nosi u sebi – citrusi, ananasi, cvetne note, travnate note. Od zahteva tržišta za određenim tipom vina, zavisi koliko će grožđe biti izloženo direktnim sunčevim zracima. Za odgovarajući kvalitet vina koriste se najpoznatiji svetski enolozi, dok se za prodaju na dalekim tržištima (Afrika, Čile...), angažuju odabrani distributeri koji prodaju neku posebnost, egzotiku sadržanu u ovim proizvodima. Vrši se ispitivanje kako doći do krajnih potrošača, sprovode se ankete za krajne kupce - zašto kupuju baš to, kvalitetno i skupo vino. Vrši se edukacija osoblja restorana, kafića, komercijalista...
Što se tiče zaliha, gospodin Aleksandrović objašnjava da i one zavise od kvaliteta, jer svako vino ima svoj vek. Tako se bela vina mogu konzumirati posle godinu dana (do tri godine starosti), dok crvena mogu u bocu najranije nakon dve ipo godine. - Kada odškolujete vina, onda nema problema sa cenom, jer je cena odraz kvaliteta – rekao je lider vinarstva - gospodin Božidar Aleksandrović.  Dušan Lazić i dr Miloš Jelić – priča o kvalitetu
Kao potvrdu da je gospodin Aleksandrović zaista lider u svojoj delatnosti, citiraćemo izjavu jednog zadovoljnog konzumenta njegovih vina – učesnika Radionice, gospodina Dušana Lazića - direktora razvoja kompanije «Metalac» iz Gornjeg Milanovca: «Liderstvo se temelji na snažnim korenima u prošlosti i vizijom za budućnost», što svakako odlikuje vlasnika ove vinarije.
Na početku Radionice gostima je prikazan promo film Podruma vina «Aleksandrović», a po završetku su obišli vinariju i zatim – uz ručak i druženje, uživali u degustaciji vrhunskih vina, sa čijim karakteristikama ih je upoznao gospodin Aleksandrović.  Degustacija vrhunskih vina Podruma «Aleksandrović»
|