DODELA NACIONALNE NAGRADE ZA POSLOVNU IZVRSNOST – OSKAR KVALITETA 2011.
Pod pokroviteljstvom Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja i Ministarstva odbrane Republike Srbije, Fondacija za kulturu kvaliteta i izvrsnost – FQCE i časopis «Kvalitet» u saradnji sa Privrednom komorom Srbije organizovali su - 8, 9. i 10. novembra u Beogradu u PKS, 20. put po redu manifestaciju posvećenu Svetskom danu kvaliteta i Evropskoj nedelji kvaliteta – FORUM KVALITETA I POSLOVNE IZVRSNOSTI 2011.
U okviru ove manifestacije su 10. novembra u Privrednoj komori Srbije, na Svetski dan kvaliteta, uručene – 17. put po redu, nagrade za poslovnu izvrsnost Srbije – Oskar kvaliteta 2011. Nagrade je uručio počasni predsednik Žirija za dodelu Oskara kvaliteta 2011. Nebojša Ćirić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja.
Forum kvaliteta i poslovne izvrsnosti 2011. je 8. novembra, nakon pozdravnog govora u ime organizatora - predsednika FQCE gospodina Vladimira Trajkovića, otvorila gospođa Jelena Popović – pomoćnik ministra u Ministarstvu za ekonomiju i regionalni razvoj, pokrovitelja manifestacije.
Vladimir Trajković, predsednik Fondacije za kulturu kvaliteta i izvrsnost - FQCE
Jelena Popović, pomoćnik ministra za ekonomiju i regionalni razvoj
Na svečanosti, 10. novembra prilikom uručenja nagrada za poslovnu izvrsnost, prisutnima se u ime domaćina obratila Vidosava Džagić - potpredsednik Privredne komore Srbije, u ime Žirija ministar Nebojša Ćirić, a u ime Fondacije za kulturu kvaliteta i izvrsnost – dr Miloš Jelić, predsednik Stručnog saveta FQCE. Vidosava Džagić, potpredsednik Privredne komore Srbije
Gospođa Džagić je, između ostalog, rekla da je Oskar kvaliteta ozbiljna nacionalna nagrada. koja se ne kupuje, već se zaslužuje. Kompanije se, koristeći njene kriterijume, ocenjuju i dobijaju u ruke alat koji im služi da procene svoje kljčne performanse, da procene gde su u odnosu na to gde žele da budu i kako mogu da definišu svoj put za unapređenja.
Nebojša Ćirić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja
Ministar Ćirić je istakao da kompanije koje su dobile ovu Nagradu ulažu mnogo truda, vremena i novca u unapređenje poslovanja, dalje investiranje, čuvanje postojećih i otvaranje novih radnih mesta, da pokazuju kako se treba boriti sa izazovima i opasnostima ekonomske krize. On je naglasio da je Nacionalna nagrada za poslovnu izvrsnost potvrda kvaliteta unapređenja poslovnog ambijenta i da pokazuje da u teškim uslovima imamo privrednike i firme koje su u stanju da poboljšavaju konkurentnost i da imaju šta da pokažu i na domaćem i na stranom tržištu. Ministar je posebno istakao značaj malih i srednjih preduzeća za funkcionisanje privrede u u uslovima ekonomske krize, s obzirom da 99% svih kompanija registrovanih u Srbiji spada u ovu kategoriju.
Dr Miloš Jelić, predsednik Stručnog saveta FQCE
Dr Miloš Jelić se osvrnuo na 17. godinu dodele nagrade za kvalitet, odnosno nagrade za poslovnu izvrsnost na nacionalnom nivou – Oskar kvaliteta, naglašavajući da će njen ulazak u punoletstvo biti prilika za preispitivanje njenih rezultata i njenog realnog dometa, ali da je ono što se već sada može uočiti – tri karakteristična perioda u njenoj dosadašnjoj istoriji:
1) Prvih sedam godina se nacionalna nagrada dodeljivala kao nagrada za kvalitet; 2) Od 2003. godine, nacionalna nagrada postaje nagrada za poslovnu izvrsnost; 3) Od 2009. godine је period posle izbijanja globalne ekonomske krize, u kome poslovna izvrsnost dobija atribut – održiva izvrsnost.
NACIONALNA NAGRADA ZA POSLOVNU IZVRSNOST »OSKAR KVALITETA«
Nacionalna nagrada za poslovnu izvrsnost- OSKAR KVALITETA, dodeljuje se profitnim i neprofitnim organizacijama, kao nezavisna i neutralna nagrada za vrhunske rezultate postignute na razvoju i organizacione i poslovne izvrsnosti i konkurentnosti. Nagrada predstavlja snažan motivacioni faktor na putu ka poslovnoj izvrsnosti organizacija i podsticaj razvoju ukupne klime za unapređenje kvaliteta u našoj zemlji. Učešće na konkursu omogućava firmi: samoocenjivanje; dobijanje objektivne ocene unapređenja kvaliteta ocenjivanjem od strane neutralnog ocenjivačkog tima; upoređenje sa drugim uspešnim organizacijama; procenu sopstvenih tržišnih mogućnosti; stvaranje klime za kvalitet injegovo unapređenje...
Nagrada se dodeljuje u dve kategorije (1. za velike organizacije i 2. Za male i srednje organizacije), a vrednovanje postignutih rezultata vrši se na osnovu devet osnovnih kriterijuma: 1) Liderstvo; 2) Strategija; 3) Ljudski resursi; 4) Partnerstvo i resursi; 5) Procesi, proizvodi i usluge; 6) Rezultati – Korisnici; 7) Rezultati – Ljdski resursi; 8) Rezultati – Društvena zajednica; 9) Ključni rezultati.
Nacionalna nagrada za poslovnu izvrsnost – Oskar kvaliteta, koja se dodeljuje u dve kategorije, pripala je za 2011. godinu sledećim organizacijama:
I – kategorija velikih organizacija:
TRZK – TEHNIČKO REMONTNI ZAVOD KRAGUJEVAC - APSOLUTNI POBEDNIK
Pukovnik prof. dr Jugoslav Radulović, direktor TRZ Kragujevac:
Moje zadovoljstvo zbog dobijanja “Oskara kvaliteta” je proporcijalno trudu i naporu koji su zaposleni u Zavodu uložili da bi zaslužili to vredno priznanje. Do Oskara kvaliteta smo došli tako što smo još 2005. godine postavili sebi za cilj dostizanje poslovne izvrsnosti naše organizacije. Ova Nagrada nas obavezuje da nastavimo da radimo u istom smeru, da poboljšavamo osobine naše organizacije i da idemo ka Evropi i međunarodnom tržištu. Zavod, uz pomoć Ministarstva odbrane, teži da postane regionalni lider u svojoj oblasti.
II – kategorija malih i srednjih organizacija
PODRUM ALEKSANDROVIĆ, Topola – APSOLUTNI POBEDNIK
Milena Aleksandrović:
Nagradom Ostar kvaliteta, pored mnogobrojnih u ovoj godini, Podrum Aleksandrović je pokazao i dokazao izvrstan kvalitet i izvrsne poslovne rezultate... Unapređenje konkurentnosti i izgradnja dobrog imidža vina Aleksandrović i na inostranim tržištima, omogućiće i ostlim proizvođacima vina prodor na svetsko tržište.
UKRAS DOO Veliki Popović, poslovna izvrsnost za oblasti: - Liderstvo - Rezultati – korisnici - Rezultati – društvena zajednica - Ključni rezultati Zdravko Rajić, vlasnik
S&T Serbia N. Beograd, poslovna izvrsnost za oblasti: - Procesi, proizvodi i usluge - Liderstvo - Ljudski resursi
Predrag Vraneš, direktor
KOPOVI Ub, poslovna izvrsnost za oblasti: - Rezultati – društvena zajednica - Ključni rezultati
Nebojša Ilinčić, predsednik Upravnog odbora
NENATEKS Šabac, poslovna izvrsnost za oblasti: - Liderstvo - Partnerstvo i resursi
Nataša Tomić
APOTEKA ZRENJANIN, poslovna izvrsnost za oblast: - Ljudski resursi
Mr.ph. Gordana Ksionžik
Dobitnici nagrada za poslovnu izvrsnost za 2011. godinu
|