FQCE

Benčmarking radionica: “UKRAS” DOO, Veliki Popović

ZADOVOLJSTVO KUPCA I DRUŠTVENA ODGOVORNOST

“UKRAS” DOO Veliki Popović  je 31. maja bio domaćin prve ovogodišnje benčmarking radionice u organizaciji FQCE. Ova porodična firma je dobila priznanje za poslovnu izvrsnost za 2011. godinu u čak četriri od devet  oblasti iz kriterijuma Nacionalne nagrade za poslovnu izvrsnost „Oskar kvaliteta“: Liderstvo, Rezultati –korisnici, Rezultati-društvena zajednica i  Ključni rezultati. Teme  radionice su bile: Zadovoljstvo kupca/korisnika i Društvena odgovornost.



Porodica “Ukrasa”:  Zdravko i Stanija Rajić sa ćerkama
Slavicom, Marinom i Maricom Trkuljom i zetom Darkom Trkuljom

Uvodničar u teme radionice je bio prof. dr Zoran Punoševac - Visoka škola za poslovno-industrijski menadžment  Kruševac, predsednik AQS-a i ocenjivač za Nagradu „Oskar kvaliteta“, a primere dobre prakse UKRASA prezentirali: Marica Trkulja – finansijski direktor i Zdravko Rajić – vlasnik firme.

Dobrodošlicu u ime domaćina prisutnima je poželela Marina Rajić – direktor “Ukrasa”, u ime Fondacije za kulturu kvaliteta i izvrsnost  pozdrave je uputio ladimir Trajković – predsednik FQCE, a skup je otvorila Vidodsava Džagić – potpredsednik Privredne komore Srbije. Pre prelaska na radni deo, prikazan je film o “Ukrasu”, a na kraju skupa kroz proizvodne pogone goste je vodio  Darko Trkulja – tehnički direktor firme.


Prof. dr Zoran Punoševac, Vladimir Trajković, Vidosava Džagić i  
Zdravko Rajić, pred početak benčmarking radionice u “Ukrasu”

BENČMARKING RADIONICE – ALAT ZA UNAPREĐENJE KOMPANIJA

Izbor Fondacije za kulturu kvaliteta i izvrsnost  da organizuje benčmarking radionicu u “Ukrasu”, za Marinu Rajić je još jedno priznanje uspešnosti firme čiji je direktor.  To je potvrđeno i dobijanjem nagrada za poslovnu izvrsnost za 2010. godinu za dve, a za 2011. za četiri oblasti. Uvođenjem sistema menadžmenta kvalitetom po ISO 9001 i implementacijom standarda za bezbednost na radu i zaštitu zdravlja zaposlenih – OHSAS 18001, u “Ukrasu” je probuđen takmičarski duh, želja da se i drugima pokaže uspeh, da se uči od boljih i sa njima poredi. Posebnu zahvalnost za postignuto na planu kvaliteta, gospođica Rajić je iskazala prof. dr Zoranu Punoševcu - kako je posebno naglasila, stečenom velikom prijatelju “Ukrasa” i porodičnom prijatelju.


Marina Rajić: želja da se i drugima pokaže uspeh, da se uči od boljih i sa njima poredi

Izražavajući veliko zadovoljstvo što ispred FQCE može da pozdravi domaćine i učesnike skupa, Vladimir Trajković – predsednik Fondacije je podsetio da je prva dodela „Oskara kvaliteta“ bila 1995. godine, od kada izuzetno uspešne firme prezentuju rezultate dobre prakse. Kroz benčmarking radionice, kao jednog od sadržaja našeg modela izvrsnosti,  osvajači nagrada podstiču i ostale da krenu ka postizanju boljih rezultata i predstave se svojim poslovnim partnerima.


Vladimir Trajković: benčmarking radionice – prezentacija primera dobre prakse

Podrška porodičnim firmama i njihovom razvoju je za Vidosavu Džagić – potpredsednicu PKS, od izuzetnog značaja, jer su one najzdraviji deo srpske privrede. Gospođa Džagić je,  kao veliki pobornik kvaliteta, iskazala radost zbog tradicije organizovanja benčmarking radionica kao alata za unapređenja kompanija, ističući njihov značaj kroz mogućnost da učimo jedni od drugih i da koristimo pozitivna iskustva uspešnih.


Vidosava Džagić: porodične firme - najzdraviji deo srpske privrede

KUPAC – MOTOR RAZVOJA

Složeni proces merenja zadovoljstva kupaca, analiza rezultata merenja, poznavanje kupaca i odnosi sa njima... neki su od delova uvodnog izlaganja prof. dr Zorana Punoševca na temu Zdovoljstva kupca/korisnika.


Prof. dr Zoran Punoševac: Složeni proces merenja zadovoljstva
kupaca i prednosti društveno odgovornog poslovanja

Kako se to radi u “Ukrasu” koji je više od 43 godine okrenut kupcu, izložila je Marica Trkulja – finansijski direktor.  Ona je to najbolje ilustrovala prvom tačkom u Politici kvaliteta ove forme: „Uvažavamo naše kupce, razumemo i balansiramo njihove  potrebe i  očekivanja sa potrebama i očekivanjima naših isporučilaca i zaposlenih , u nastojanjima da potpuno zadovoljimo sve strane“. 

Da je kupac na prvom mestu, pored analize merenja njegovog zadovoljsta kako bi se niže ocene povećale a visoke zadržale, pokazuju i pitanja koja se odnose na performanse “Ukrasa” radi njihovog usklađivanja sa zahtevima korisnika


Marica i Darko Trkulja: Uvažavanje i razumevanje kupaca i njihovih potreba

Diskusiju koja je usledila nakon izlaganja o zadovoljstvu kupca, mogle bi da ilustruju dve izjave: „ Bez kupca nema budućnosti preduzeća“ (mr Marko Radović – HK KRUŠIK, Valjevo) i „Kupac je motor vašeg razvoja“ (Vidosava Džagić – PKS).

DRUŠTVENO ODGOVORNO POSLOVANJE

Govoreći o društveno odgovornom poslovanju gospodin Punoševac je najpre skrenuo pažnju na nedavno usvojeni standard  ISO 26000, čiji je cilj da se probudi svest i usvoje principi o odgovornosti.  On je govorio o organizaciji koja na ovom polju svojim odlukama može da utiče na zaposlene, potrošače, zaštitu životne sredine, društvenu zajednicu, državu. Kao prednosti društveno odgovornog poslovanja, naveo je: mogućnost za partnerstvom i razvojem saradnje sa zainteresovanim stranama, povećanje lojalnosti zaposlenih, prepoznatljiv imidž proizvoda, povećanje prodaje.

Pre nego što je izložio na koji sve način “Ukras”  doprinosi  društvenoj zajednici, vlasnik Zdravko Rajić se osvrnuo na istorijat firme, nastale 1970. godine kao stolarska radionica, a danas posluje kao savremena porodična kompanija po svim zakonskim propisima i u skladu sa međunarodnim standardima.


Zdravko Rajić: UKRAS - od stolarske radionice do moderne kompanije

Brojne su donacije UKRASA za škole, crkve, kulturu, sport, pomoć rudarima (stradanje u Resavici), zaposlenima (osiguranje, bezbednost, krediti),  a za svoj rad dobitnik je i Oktobarske nagrade opštine Despotovac, Zahvalnice Opštine, zahvalnice ambasada Tajvana i Gane, nagrade za poslovnu izvrsnost…


Učesnici benčmarking radionice su s pažnjom pratili
primere dobre prakse “Ukrasa” i učestvovali u diskusiji

Suština diskusije po ovoj temi radionice, mogla bi da se svede na izjavu jednog poslovnog partnera (Miroslav Milovanović –MD PROJECT Institut, Niš), zadovoljnog dugogodišnjom saradnjom sa Ukrasom i odnosom prema zaposlenima: „Samo zdrav, zaštićen i siguran radnik može da da kvalitetan proizvod“.


Obilazak proizvodnih pogona


Među najsavremenijom opremom je i robot za lakiranje proizvoda

 

Nedelja Kvaliteta 2019

  • An Image Slideshow

Forum kvaliteta 2018.

Oskar kvaliteta 2018.

Pretraga

Najnoviji broj

  • An Image Slideshow

Prijava

Prijava
Registracija

Partnerske organizacije

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow