Benčmarking radionica: “UKRAS” DOO, Veliki Popović |
ZADOVOLJSTVO KUPCA I DRUŠTVENA ODGOVORNOST “UKRAS” DOO Veliki Popović je 31. maja bio domaćin prve ovogodišnje benčmarking radionice u organizaciji FQCE. Ova porodična firma je dobila priznanje za poslovnu izvrsnost za 2011. godinu u čak četriri od devet oblasti iz kriterijuma Nacionalne nagrade za poslovnu izvrsnost „Oskar kvaliteta“: Liderstvo, Rezultati –korisnici, Rezultati-društvena zajednica i Ključni rezultati. Teme radionice su bile: Zadovoljstvo kupca/korisnika i Društvena odgovornost.
Uvodničar u teme radionice je bio prof. dr Zoran Punoševac - Visoka škola za poslovno-industrijski menadžment Kruševac, predsednik AQS-a i ocenjivač za Nagradu „Oskar kvaliteta“, a primere dobre prakse UKRASA prezentirali: Marica Trkulja – finansijski direktor i Zdravko Rajić – vlasnik firme. Dobrodošlicu u ime domaćina prisutnima je poželela Marina Rajić – direktor “Ukrasa”, u ime Fondacije za kulturu kvaliteta i izvrsnost pozdrave je uputio ladimir Trajković – predsednik FQCE, a skup je otvorila Vidodsava Džagić – potpredsednik Privredne komore Srbije. Pre prelaska na radni deo, prikazan je film o “Ukrasu”, a na kraju skupa kroz proizvodne pogone goste je vodio Darko Trkulja – tehnički direktor firme.
BENČMARKING RADIONICE – ALAT ZA UNAPREĐENJE KOMPANIJA
Izražavajući veliko zadovoljstvo što ispred FQCE može da pozdravi domaćine i učesnike skupa, Vladimir Trajković – predsednik Fondacije je podsetio da je prva dodela „Oskara kvaliteta“ bila 1995. godine, od kada izuzetno uspešne firme prezentuju rezultate dobre prakse. Kroz benčmarking radionice, kao jednog od sadržaja našeg modela izvrsnosti, osvajači nagrada podstiču i ostale da krenu ka postizanju boljih rezultata i predstave se svojim poslovnim partnerima.
Podrška porodičnim firmama i njihovom razvoju je za Vidosavu Džagić – potpredsednicu PKS, od izuzetnog značaja, jer su one najzdraviji deo srpske privrede. Gospođa Džagić je, kao veliki pobornik kvaliteta, iskazala radost zbog tradicije organizovanja benčmarking radionica kao alata za unapređenja kompanija, ističući njihov značaj kroz mogućnost da učimo jedni od drugih i da koristimo pozitivna iskustva uspešnih.
KUPAC – MOTOR RAZVOJA Složeni proces merenja zadovoljstva kupaca, analiza rezultata merenja, poznavanje kupaca i odnosi sa njima... neki su od delova uvodnog izlaganja prof. dr Zorana Punoševca na temu Zdovoljstva kupca/korisnika.
Kako se to radi u “Ukrasu” koji je više od 43 godine okrenut kupcu, izložila je Marica Trkulja – finansijski direktor. Ona je to najbolje ilustrovala prvom tačkom u Politici kvaliteta ove forme: „Uvažavamo naše kupce, razumemo i balansiramo njihove potrebe i očekivanja sa potrebama i očekivanjima naših isporučilaca i zaposlenih , u nastojanjima da potpuno zadovoljimo sve strane“.
Diskusiju koja je usledila nakon izlaganja o zadovoljstvu kupca, mogle bi da ilustruju dve izjave: „ Bez kupca nema budućnosti preduzeća“ (mr Marko Radović – HK KRUŠIK, Valjevo) i „Kupac je motor vašeg razvoja“ (Vidosava Džagić – PKS).
Brojne su donacije UKRASA za škole, crkve, kulturu, sport, pomoć rudarima (stradanje u Resavici), zaposlenima (osiguranje, bezbednost, krediti), a za svoj rad dobitnik je i Oktobarske nagrade opštine Despotovac, Zahvalnice Opštine, zahvalnice ambasada Tajvana i Gane, nagrade za poslovnu izvrsnost…
Suština diskusije po ovoj temi radionice, mogla bi da se svede na izjavu jednog poslovnog partnera (Miroslav Milovanović –MD PROJECT Institut, Niš), zadovoljnog dugogodišnjom saradnjom sa Ukrasom i odnosom prema zaposlenima: „Samo zdrav, zaštićen i siguran radnik može da da kvalitetan proizvod“.
|