FQCE

Benčmarking radionica – Apoteka Niš

TVRĐAVA VAŠEG ZDRAVLJA

Apoteka Niš je bila domaćin benčmarking radionice, na kojoj je prikazala primere svoje dobre prakse za čak četiri oblasti u kojima je postigla izvrsnost  po kriterijumima Nacionalne nagrade za poslovnu izvrsnost – Oskar kvaliteta 2015. Skup je održan 15. septembra 2016. godine u prepunoj sali niškog hotela „Tami Residence“, gde su prisutnima poželeli dobrodošlicu u ime suorganizatora radionice: dr sci. med. Dimitrije Janković , direktor Apoteke Niš i Vladimir Trajković, predsednik  FQCE.


Prof.dr Nikola Vujanović, Vladimir Trajković, dr Miloš Jelić,
dr sci. med. Dimitrije Janković, mr Rade Rajković

Benčmarking radionice su jedna od najznačajnijih aktivnosti FQCE, na kojima se prezentuje dobra praksa organizacija - dobitnika nagrada na konkursu za poslovnu izvrsnost za prethodnu godinu. Apoteka Niš je u 2015. godini postigla izvrsne rezultate u sledećim oblastima: Liderstvo, Stategija, Ljudski resursi i Rezultati kod korisnika.

Pored Puta uspeha ka poslovnoj izvrsnosti Apoteke Niš, dr sci. med. Dimitrije Janković je predstavio Liderstvo i Strategiju ove zdravstvene ustanove; Nove verzije standarda u skladu sa modelom Nagrade „Oskar kvaliteta“, bila je tema menadžera kvaliteta Jelene Petrović, dipl.inž., dok je o Ljudskim resursima i Rezultatima kod korisnika govorila pomoćnik direktora za farmaceutsku delatnost Tanja Arsić dipl.farm.spec.

„Oskar kvaliteta“ u četiri kategorije za Apoteku Niš, obrazložio je prof.dr Nikola Vujanović, vođa ocenjivačkog tima.


Dr sci. med. Dimitrije Janković

Pozdravljajući brojne učesnike skupa: predstavnike Skupštine Grada Niša, Medicinskog fakulteta, sertifikacionog tela – SIQ, predstavnike FQCE, direktore primarne zaštite, predstavnike inspekcijskih organa, drugih apoteka, penzionere...gospodin Janković je u svom uvodnom izlaganju naglasio da je put ka uspehu dug, trnovit i podložan raznim uticajima, kako na mikro planu tako i u makro okruženju. Apoteka Niš, kao tim izvrsnih i motivisanih ljudi sa sloganom -  Tvrđava vašeg zdravlja, sa implementiranim standardima ISO 9001 (prva zdravstvena ustanova sa ISO 9001:2015), ISO 14001 i OHSAS 18001, gledajući u budućnost pristupa i primeni Nacionalnog modela poslovne izvrsnosti – „Oskar kvaliteta“.

Jedinstveni informacioni sistem, regulisane  javne nabavke, saradnja sa Medicinskim fakultetom u Nišu, nova internet stranica, rekonstrukcija Galenske laboratorije – dokaz su da se u ovu organizaciju stalno ulaže, kako bi prednjačila i  bila brža od konkurencije.

Govoreći o liderstvu, prvi čovek Apoteke Niš je naglasio da lider  ljudima ne treba da upravlja, već da treba da ih vodi, da način vođenja prilagođava u zavisnosti od toga koliko poznaje zaposlene, njihove emocije, kako ih motivisati, inspirisati...

Za strategiju je izuzetno bitno planiranje: ko ne planira, ne planira uspeh, a ukoliko nemamo dobar plan, cilj će nam biti samo želja  – naglasio  je gospodin Janković, govoreći o elementima strateškog planiranja i strateške (SWOT) analize, s posebnim osvrtom na prepoznavanje i upravljanje rizikom.


Jelena Petrović, dipl.inž.

Jelena Petrović, menadžer kvaliteta Apoteke Niš, napravila je paralelu između nove verzije standarda i modela nagrade „Oskar kvaliteta“. Implementacijom standarda stvara se  sistem za postizanje rezultata i prednost nad konkurencijom - rekla je gospođa Petrović, naglašavajući liderstvo kao prvi i najvažniji kriterijum u modelu Nagrade, zatim važnost konteksta organizacije (gradski organi, zaposleni, poslovni partneri...), a posebno sistemski pristup riziku koji je zastupljen kroz sve kriterijume modela izvrsnosti.


Tanja Arsić dipl.farm.spec.

Dipl.farm.spec. Tanja Arsić, pomoćnik direktora za farmaceutsku delatnost je, na početku svog izlaganja o ljudskim resursima, naglasila da: ako je nezadovoljan zaposleni, nezadovoljan je i korisnik. Što se tiče zaposlenih, znatno se ulaže u obuke i edukacije i za medicinski i nemedicinski kadar. Analiza je pokazala da je visok procenat zadovoljnih korisnika (iz 11 opština koje pokriva Apoteka Niš), kao i zainteresovanih strana o snabdevenosti Apoteke. Posebna pažnja se posvećuje reklamacijama, sa veoma uspešnom borbom za smanjenje grešaka.


Prof.dr Nikola Vujanović

Prof.dr Nikola Vujanović
je u svom izlaganju prikazao način ocenjivanja i kriterijume u kojima je Apoteka Niš postigla izvrsne rezultate. On je najpre govorio o razlici između nagrada za poslovnu izvrsnost (koje postavljaju maksimalne zahteve i deluju unutar organizacije) i standarda kvaliteta (koji predviđaju ispunjenje osnovnih zahteva utvrđenih ugovorom).


Vladimir Trajković

Vladimir Trajković, predsednik FQCE je, u  svom uvodnom i završnom obraćanju učesnicima radionice, istakao da je takmičenje za nagradu „Oskar kvaliteta“ ulaznica u poslovnu izvrsnost. On je informisao skup o narednom Forumu kvaliteta i poslovne izvrsnosti (od 15. do 17. novembra u Beogradu, Privredna komora Srbije), kada će, između ostalog, biti uručene nagrade za poslovnu izvrsnost za 2016. godinu.

Učesnici u diskusiji na benčmarking radionici na kojoj je Apoteka Niš predstavila svoju dobru praksu kao dobitnik priznanja za poslovnu izvrsnost, iskazali su veliko zadovoljstvo učešćem na skupu, čestitajući zaposlenima ove zdravstvene ustanove na izuzetnom uspehu i izuzetnim prezentacijama.


Mr sci. Vukica Kocić Pešić, spec. farm.

Posebno zadovoljstvo za učešće Apoteke Niš na konkursu za “Oskar kvaliteta”, uz čestitke za postignute rezultate, iskazala je mr sci. Vukica Kocić Pešić, spec. farm., koja se obratila prisutnima u ime ocenjivačkog tima sertifikacionog tela SIQ (Slovenački institut za kvalitet i metrologiju). 


Mr Rade Rajković, predsednik Skupštine Grada Niša:
Puna podrška Grada, aktivnostima Apoteke Niš

Prof.dr Radmila Veličković, prodekan za farmaciju Medicinskog fakulteta Niš:
Pozdrav u ime dekana fakulteta i čestitke na zasluženoj Nagradi


Prof.dr Nikola Vujanović, Vladimir Trajković,  dr Miloš Jelić,

            dr sci. med. Dimitrije Janković , mr Rade Rajković
 

Forum Kvaliteta 2017

  • An Image Slideshow

Konkurs Oskar Kvaliteta 2017.

  • An Image Slideshow

Oskar kvaliteta 2016.

dr Miloš Jelić: Održiva budućnost

Forum kvaliteta 2015.

Oskar kvaliteta 2015.

Pretraga

Najnoviji broj

  • An Image Slideshow

Prijava

Prijava
Registracija

Partnerske organizacije

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow